בניית גג רעפים

כמעט בכל הבתים הפרטיים יש את גגות הרעפים הציוריים. מדובר בגגות שיש להם ביקוש גבוה והן מאוד פופולאריות. גג הרעפים מספק נראות מדהימה ואסתטיקה שאין דומה לה והוא גם מעניק פרקטיקה בדיוק כפי שאנחנו מצפים מהגג של הבית שלנו. לרוב נעשית הבנייה של הרעפים על פי רצונו של הלקוח כאשר הוא זה שקובע את החומרים אשר מהם הוא רוצה את גג הרעפים כמו גם סגנון העיצוב של הגג המבוקש.

בגגות רעפים יש סגנונות שונים וכל לקוח אמור לבחור את זה שהכי מוצא חן בעיניו. כך יש את גג הרעפים הכפרי ויש גם את גג הרעפים המודרני. יש גגות רעפים אשר בהם הקורות חשופות וגם זה בסדר אם זה מה שהלקוח החליט שהוא רוצה. כל סוג של גג רעפים עשוי בהחלט להעניק לכם את המענה ולספק לכם את התוצאה המבוקשת כל זה בתנאי שהעבודה כולה נעשית בצורה מקצועית ועם כלי העבודה הנכונים והכי חשוב עבודה עם חומרי גלם איכותיים, תקניים וחזקים. מעבר לכך גם העבודה חייבת להיעשות בצורה מקצועית ויעילה על מנת שיתקבל המענה הכי מדויק והכי איכותי וחזק.

מה חשוב לדעת על גגות רעפים?

אנו בחברת הום פור לייף מתמחים בבניית גגות רעפים על פי מפרט אדריכלי ודרישה. חומרי הגלם המשמשים אותנו הם הטובים ביותר תוך כדי בחירת החומר בהליך הרכישה מהמחסנים השונים. כדי שסטנדרט הבנייה ועמידות הגג יישארו לזמן רב ויאריכו ימים לשנים רבות מסיום עבודותינו בביתכם.
 
המרכיב החשוב ביותר מבחינת תקינותו של הבית הוא הגג, אשר יגן עליכם על בני משפחותיכם ורכושכם מפני כל איתני הטבע ופגעי מזג האוויר. לשם כך אתם זקוקים לבעלי מקצוע הטובים ביותר. חברת הום פור לייף מתמחה בבניית גגות ונשמח בנות לכם גג איכותי. אנו מחוייבים לעבודה בסטנדרטים גבוהים של איכות ובטיחות כך שגם אתם תיהנו מגג רעפים שיגן עליכם מפני כל איתני הטבע: חום, קור, גשם, שמש ואפילו שלג. הניסיון הרב שצברנו מאפשר לנו לבצע פרויקטים מורכבים ומגוונים וברמת ביצוע גבוהה ובלתי מתפשרת.

למה דווקא גג רעפים?

אנשים הבוחרים בניית גג רעפים הם לרוב אנשים המתגוררים בבתים צמודי קרקע. אך האמת היא שלא כולם רוצים דווקא את גג הרעפים. הם לא מבינים למה זוהי האופציה הכי טובה והכי מומלצת עבורם. אז נכון שגג רעפים זה לא הדבר ההכרחי גם אם מדובר בבית פרטי חד קומתי, אך ההמלצה שלנו היא דווקא כן על גג רעפים בגלל הסיבות הבאות.

·       עמידות – גג רעפים הוא גג חזק שיש לו עמידות גבוהה מאוד. גג רעפים הוא גג שחסין מפני רטיבות או מפני נזילות והוא מבטיח שלא יהיה עליכם לבצע כל הזמן עבודות איטום כמו שקורה בדרך כלל בכל דירת גג. ברור שמדובר ביתרון מהותי שאי אפשר להתעלם ממנו.

·       בידוד – גג רעפים מעניק בידוד ברמה גבוהה יותר מכל גג אחר. יכולת הבידוד הוא בשני מישורים. אנחנו עדים לכך כי הבידוד הוא גם בידוד אקוסטי וגם בידוד תרמי. זה אומר בידוד שמעניק שמירה על הטמפרטורה היציבה בחלל כאשר למרות היות הבית בעצם כמו דירת גג, עדיין הבית יהיה חמים ונעים ולא קר כמו כל דירת גג. מעבר לכך יש את הבידוד האקוסטי. זה אומר שהבית לא יסבול יותר מידי מהרעשים שבחוץ והוא יהיה שקט ואינטימי עבורכם.

·       אורך חיים – הרעפים הם מוצר שמאריך ימים. מדובר במוצר איכותי וחזק שמצליח לגלות עמידות גבוהה במיוחד כאשר לרוב מדובר על תקופת זמן של לפחות 20 שנה ולעיתים אפילו יותר.

כמה זמן אורכת בניית רעפים?

כשאנחנו מדברים על בניית רעפים יש לחלק בין סוגי הגגות כמו גם המטרות שלהם. יש הבדל גדול בין בניית גג רעפים לבית גדול לבין בניית גגות רעפים לחניה קטנה. כך גם יש הבדל בין בניית הגג על גבי גג גבס לבין בניית הגג על גבי תקרה בנויה רגילה. מעבר לכל זה גם יש הבדל בין גגות רעפים שיש בהם מרזב לבין כאלה שאין בהם צורך במרזב. בכל מקרה מדובר בעבודה שלא תהיה אף פעם ארוכה וממושכת מידי. ברוב המקרים אנחנו נסיים את העבודה תוך עשרה ימים עד שבועיים.

בניית גגות רעפים שטוחים או משופעים?

לרוב מיישמים את הרעפים בצורה משופעת. זוהי הצורה המקובלת שמאפשרת למי הגשמים לזרום כלפי מטה. אם אתם רוצים את הרעפים המשופעים הרי שלרוב כבר בתהליכי הבנייה יהיה עליכם להבטיח את בנית הקונסטרוקציה המתאימה לשם כך. השיפוע המינימלי עומד על לפחות 35 אחוזים. ברוב המקרים השיפועים כבר מיושמים על ידי האדריכלים שבונים את הבית כאשר התפקיד שלנו בתמונה הוא ביצוע העבודה בשטח ויישום הרעפים בפועל.

אנחנו מבטיחים עבודה בטוחה ויציבה כאשר בכל קונסטרוקציה שאנחנו מיישמים גם אם מדובר בכזו שעשויה מברזל, אנחנו נדאג לכך שיהיה בסיס עם תמיכה גדולה וחזקה שגם תעבור את המינימום הנדרש. מנגד יש אנשים שדווקא רוצים את גג הרעפים השטוח. אז האמת היא שאפשר בהחלט לומר שגג הרעפים השטוח מספק היטב את העבודה. עם זאת לא נוכל להתעלם מהיתרונות שיש לגג הרעפים המשופע לרבות התרומה האסתטית למבנה ונבין כי אכן מדובר בגג שהוא הרבה יותר מבוקש וגם הרבה יותר מומלץ. חשוב לציין כי המחיר למטר של הרעפים הינו שווה לרעפים השטוחים ואין תוספת על המחיר בגג הרעפים המשופע.

העמידות של הרעפים

הרעפים בדרך כלל עשויים מחומרים מאוד חזקים וגם כאלה שמצליחים להוכיח עמידות לאורך זמן. עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שיש מקרים רבים אשר בהם מזג האוויר הקיצוני שכולל גשמים רבים או רוחות חזקות, מצליחים לגרום לשבירה של הרעפים. על כן, מי שבונה רעפים על הבית חייב לקחת בחשבון את העובדה שמידי פעם יהיה צורך להחליף רעף שנשבר או לתקן פגמים שנוצרו ברעפים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי כמו בכל דבר גם ברעפים יש הבדלים גדולים בין האיכויות של הרעפים ואם הם לא יהיו איכותיים וטובים הרי שהם לגמרי לא יוכיחו את עצמם.

סוגים של קונסטרוקציה בהתקנת גגות רעפים

כשאנחנו באים לדבר על סוגים של קונסטרוקציה לגגות רעפים יש להבדיל בין גג הרעפים החשוף לבין גג הרעפים הנסתר. בכל סוג של גג יש סוג אחר של קונסטרוקציה. כך למשל אם אתם רוצים ליצור עליית גג כאשר המקום יוכל לשמש גם כחדר תוכלו להקים את הקונסטרוקציה על גבי עמודים תומכים רחבים כאשר הגג עצמו יהיה מחופה בעץ או גבס. אם החלטתם ללכת על גג רעפים נסתר, לא תוכלו להשתמש בחלל שייווצר מתחת לגג. הקורות יהיו צרים יותר וגם העלויות של בניית הגג תהיינה נמוכות יותר.

ישנה חלוקה נוספת והיא קשורה לחומרי הגלם אשר בהם עושים שימוש לצורך הקמת הקונסטרוקציה. יש כאלה שבוחרים לעשות את זה באמצעות עץ ויש כאלה שמעדיפים את הפלדה. אז אם חשבתם שהפלדה אולי תהיה כבדה מידי על המבנה, שימו לב שישנה אפשרות לעשות שימוש גם בפלדה דקה שלא תשקול הרבה מידי. המחיר של פלדה כזו גבוה יותר מהעץ ויש לשקול את הדבר.

מלבד זאת חשוב לדעת ששימוש בפלדה מחייב שהתקרה עליה בונים את הקונסטרוקציה תהיה עשויה מבטון. רק כך אפשר יהיה להבטיח תמיכה של הגג במשקל של הרעפים.

איזה גג רעפים מתאים לפרגולה?

בהרבה מאוד בתים יש היום פרגולות. אם זה בחצרות הבתים ואם זה במרפסות. הפרגולה מעניקה פתרונות של הצללה ושל קירוי למשך כל חודשי השנה וכך למעשה אפשר לעשות שימוש בחצר, בגינה או במרפסת גם בקיץ וגם בחורף. הפרגולה למעשה מעניקה הגנה מפני השמש הקופחת בחודשי הקיץ וגם מפני הגשמים או הקור בעונת החורף. רבים מבקשים לעשות גג רעפים על גבי הפרגולה. גג הרעפים מעלה את רמת ההגנה של הפרגולה והוא גם תורם רבות לנראות ולעיצוב של הפרגולה.

אנחנו ממליצים ללכת על הפוליקרבונט. מדובר בחומר שיש לו יתרונות רבים. ראשית זהו חומר עמיד במיוחד, יש לו יכולת סינון קרינת UV ודרכו עובר אור בכמויות גדולות מאוד. מדובר בחומר שמתאים גם לקירוי של חניות או כל סככה מכל סוג או חומר.

האם גג רעפים זקוק לבידוד אקוסטי?

עבודת ההתקנה הבסיסית של הרעפים לא כוללת בדרך כלל גם בידוד של הגג. בכל זאת ישנה אפשרות לחזק את הבידוד. מדובר בשדרוג של הגג ועל כן עבודה כזו חייבת להיעשות על ידי גגנים מנוסים ומקצוענים. יש אמנם בידוד בסיסי שבכל התקנה של רעפים אתם תקבלו אך אם הבית שלכם ממוקם באזור שהוא סואן מאוד כמו באמצע העיר או סמוך לאתרי בנייה, או שאתם סתם רגישים לרעש וחפצים בשקט מוחלט, כדאי שתשקלו את חיזוק הבידוד של הגג.

הבידוד הוא למעשה חומר מיוחד אותו מתקינים במהלך העבודה כאשר מדובר למעשה בחומר שסופג צלילים שאינם רצויים. מבחינת נפח עליכם לדעת כי מדובר בתוספת של מספר סנטימטרים לגובה התקרה והתוספת הזו בהחלט ניכרת לעין לאחר ההתקנה.

האם אפשר להתקין גג רעפים בחורף?

יש אנשים שמתקינים את גג הרעפים כאשר החורף נראה רחוק מאוד והם לא זוכרים לבדוק ולוודא שגג הרעפים יעניק להם מענה ומחסה גם מפני הגשמים. הבעיה שלהם מתחילה כאשר הגשם מתחיל לדלוף דרך הרעפים. או אז הם מבקשים פתרון מידי. האם זה דבר שהוא בר ביצוע? זוהי בהחלט שאלה במקום. כי האמת היא שבמקרים רבים של בעיות איטום במבנים מכל סוג אין הרבה מה לעשות כל עוד יורדים גשמים וישנה רטיבות.

 הדבר נכון לבתים רגילים עם גגות רגילים. בגג רעפים זה לא ממש כך. את גג הרעפים אפשר בקלות לאטום גם אם מדובר בשיא החורף. אמנם העבודה עשויה להיות מורכבת מעט יותר אך זה בכל זאת אפשרי. הגגן יעבוד תחת יריעת ניילון שבגג והוא יבצע את האיטום בעזרת חומרים אקריליים שונים או לחילופין בזפת.

מתי צריך להתקין רעפים חדשים?

אנחנו מציעים אמנם את ההתקנה של גגות הרעפים החדשים, אך עם זאת בהחלט ישנם מצבים אשר בהם אנחנו מוזמנים להחליף רעפים ישנים או לתקן רעפים שכבר עשו את שלהם. אז מתי צריך לחדש את הרעפים הישנים?

ישנם מקרים קיצוניים של נזילה משמעותית ורטיבות בכמות בלתי סבירה. מקרים מעין אלו אינם מתאימים לבעיות איטום אלא לבעיות מהותיות יותר. לעיתים זה יקרה בגלל רעפים שכבר התעייפו לאחר שעשו את שלהם. על כן, אם הרעפים שלכם כבר מותקנים אצלכם מעל לעשר שנים, הגיע הזמן לבדוק אותם מחדש ולראות האם מדובר בבלאי שלהם.

צריך לשים לב שקורה לא פעם וגגות רעפים מותקנים עם חומר גלם לא איכותי כלל. התוצאה של הדבר הזה היא גג שלא יעמוד בתקן הנדרש. גג כזה לא באמת יעניק לכם הגנה כי הוא ייצור את ההפרדה והתיחום בין החללים הפנימיים לחיצוניים. כך בעצם חודרים המים ונוצרת רטיבות בקיר. כך נוצרות הנזילות בהם במיוחד קשה לטפל.

מי אחראי על החלפת גג הרעפים בבתים משותפים?

כאשר יש צורך להחליף גג רעפים בבית מגורים משותף עשויות להתעורר מריבות ומחלוקות בין הדיירים. כמו שקורה בכל נושא שקשור לגג. כי תכל'ס הגג בעצם מחפה רק על הקומה העליונה, במקרים כאלה ברור שהרטיבות תבוא לידי ביטוי רק שם והם אלו שיחושו בבעייתיות של הגג. מנגד אי אפשר להתעלם מכך שהגג הוא למעשה רכוש משותף של כל הדיירים, היות ואין מבנה בלא גג, על כן ברוב המקרים יהיה על כל הדיירים לשאת בהוצאות. אם הדיירים לא מוכנים לשתף פעולה בעניין אין חוק ממשי שיעמוד לצידכם אך מה שכן, תמיד תוכלו לפנות אל המפקח על הבתים המשותפים שהוא למעשה המפקח על רישום המקרקעין.

כך מחליפים את גג הרעפים

העבודה של החלפת הגג שונה מאוד מבניית גג הרעפים מהשלב הראשוני. היות ובנייה מחדש מחייבת דבר ראשון פינוי של הגג הישן ורק לאחר מכן אפשר להתקדם לבניית הגג החדש. מסיבה זו רק אם אין כל דרך אחרת נצא לעבודה של פירוק הגג הישן ובנייה של הגג החדש.

אז איך עושים את זה בפועל?

דבר ראשון יש לפרק את הרעפים הישנים ולפנות את כל הפסולת שנוצרה בעקבות הפירוק. לאחר מכן יש לחזק וליישר את הקונסטרוקציה, כך שאפשר יהיה להבטיח יישום של הגג החדש שייעשה על בסיס חדש ומחוזק. יהיו מקרים אשר בהם יהיה גם צורך בהחלפת הלאטות וזה יתבצע בשלב הזה. אפשר לשדרג את העבודה גם באמצעות עבודות פחחות. זוהי משימת אקסטרה שהיא פחות הכרחית אך היא בהחלט משדרגת את העבודה. לאחר מכן יש לטפל בארגזי הרוח ורק לאחר מכן אפשר להתקדם וליישם את הרעפים החדשים. את הרעפים יש ליישם תוך התאמה של הרעפים למידות של הגג.

רוצים להחליף את גג הרעפים לגג בטון כדי לבנות קומה נוספת?

אם אתם מתגוררים בבית פרטי ואתם רוצים להוסיף עליו קומה נוספת, אך גג הרעפים נדמה לכם כמשהו שאמור להגביל אתכם, חשוב שתדעו שיש בהחלט דרך להסיר את גג הרעפים ולהפוך אותו לגג בטון עליו תוכלו לבנות את הקומה החדשה. לשם כך יהיה עליכם לעשות כמה פעולות.

1.    קבלת היתר בנייה – לפני הכול יהיה עליכם לקבל היתר בנייה היות ומדובר בשינויים מהותיים של המבנה. לצורך כך יהיה עליכם לפנות מהנדס בנייה כדי שהוא יכין את תוכנית הקונסטרוקציה המפורטת.

2.    מניעת נזקים מבניים – חשוב לדעת כי עבודות מהסוג הזה עשויות לגרום לנזקים למבנה. על כן, חובה לשים לב כי העבודה תיעשה באופן הכי מקצועי כדי להבטיח תוצאות איכותיות וטובות. אם תפנו אל איש מקצוע מנוסה תוכלו להבטיח תוצאות איכותיות ויעילות.

כמה עולה התקנה של גג רעפים?

השאלה הזו היא מאוד מפושטת היות ויש טווח רחב מאוד של מחירים בהתאם לסוג הרעפים שתבחרו. יש רעפים איכותיים יותר שיהיו גם יקרים יותר ויש רעפים איכותיים פחות שהמחיר שלהם יהיה נמוך יותר. את הרעפים מתמחרים על פי מטרים כאשר המחיר של רעף בודד עולה לרוב בין 10 ש"ח וזה עשוי להגיע עד ל 70 ש"ח לרעף.

אם נתייחס למחיר שהוא על פי מטרים הרי שמדובר במחיר שינוע בין 180 ש"ח ועד 250 ש"ח למ"ר. המחיר הזה כולל נטו את הרעפים. אם תרצו עבודות נוספות הם יתומחרו בנפרד. כמו למשל החלפת המרזב של הגג או ניקוי של המרזב, כל אלו יחייבו תעריף נפרד.

האם התקנת רעפים מחייבת עבודות בידוד?

חשוב להבין כי רעפים כמו שהם מהווים שכבת בידוד של הגג. עם זאת מומלץ מאוד לשלב גם שכבת בידוד שהיא מונעת את חדירת האוויר ביניהם. שכבת הבידוד עשויה לתרום במידה רבה את צריכת האנרגיה המיועדת לחימום או לקירור עד לרמה של 50% פחות.

חברת הום פור לייף מתמחה בעבודות עץ, הקליקו לעמוד הבית למידע נוסף