בתי עץ – כל שתרצו לדעת

בשנים האחרונות אנו עדים למגמת גידול בהיקף בניית בתי עץ למטרות שונות, כגון: מגורים, בתי אירוח – צימרים, בתי נופש, עסקים, מחסנים ועוד.

בתי עץ נבנים במהירות גבוהה יחסית, ומאחר ובישראל לא קיים תקן בנייה לבית עץ, חשוב לשכור בעל מקצוע מיומן, אמין ומנוסה בבניית בתי עץ.

מגורים בבית עץ נותנים אוירה של רוגע ושלווה, אוירה כפרית וחמימות.

חומרי בניין

כל שרציתם לדעת על בתי עץ

בתי עץ מבודדים ואטומים היטב מפני גשם ועל כן אינם סובלים מרטיבות המחלחלת דרך הקירות והתקרה, כפי שקורה לעיתים בבתים העשויים מאבן.

הבידוד התרמי בבתי העץ הוא מעולה, צריכת האנרגיה של החימום והקירור בבתי העץ מועטה והתוצאה היא חסכון ניכר באנרגיה. שיטת בנייה זו יוצרת בידוד טוב יותר מבכל שיטת בנייה אחרת.

בתים מעץ העשויים מעצים קשים הם בעלי עמידות טבעית לפגעי אקלים, מזיקים וחרקים שונים, ואילו כאשר נעשה שימוש בעצים רכים לבניית בתי העץ, אזי מטופלים חלקי העץ השונים ועוברים תהליך חיטוי ("אימפרגנציה") המגן עליהם מפני מזיקים, ריקבון, יובש ורטיבות.

בתי עץ קלים מאוד לביצוע שינויים, למשל, בחלוקת החדרים, הוספת עליית גג וכדומה. כך ניתן להתאימם למטרות שונות ומגוונות, גם לאחר שניבנה הבית, עם השתנות צרכי המשפחה לאורך השנים, ובנוסף לכך בתי עץ ניתנים לניוד (כלומר – פירוק והרכבה במקום אחר), כך שניתן להמשיך להשתמש בבתי העץ גם לאחר מעבר לאתרים חדשים.

בית עץ הוא מבנה קלאסי לשימוש כצימר, בית נופש, גלריה, בית מגורים צמוד קרקע, בית בכפר, בקיבוץ ובמושב ועוד. בתי עץ נבנים בשיטת בניה ייחודית בעלת עיצוב חם, כפרי ומזמין.

בנייתם של בתי העץ אינה יקרה יחסית לבניה הקונבנציונלית, וניתן להקים בהם עליית גג בקלות רבה יותר מאשר בית רגיל, ובכך מושג ניצול מירבי של השטח.

כמעט כל סוגי העצים מתאימים לבניית בית עץ. העצים הטובים ביותר הם אלה המיובאים מצפון אירופה. בנייה בעץ היא בנייה אקולוגית, כלומר מתבססת על חומרים הקיימים בטבע. כמו כן, הבנייה פוגעת באדמת אתר הבנייה באופן מינימלי לעומת הבניה באבן ובטון.

בעת רעידת אדמה בתי עץ בטוחים הרבה יותר לעומת בתי האבן משום שהם עמידים הרבה יותר, דבר המהווה סיבה נוספת לעובדה שרוב הבתים באירופה ובארצות הברית הינם בתי עץ.

בית מעץ איכותי זקוק לטיפול תקופתי מיוחד לעיתים רחוקות מאד והוא אינו נסדק.

לאחר בניית בית העץ יש לטפל בו, לעיתים רחוקות מאד, בחומרים המייצבים את העץ ומגנים עליו מפני פגעים. המוצרים המומלצים לטיפול הם: Flood האמריקאי Blanchon הצרפתי ו- Bondex הגרמני. מומלץ שהטיפול ייעשה ע"י איש מקצוע.

מאת מרק קוסובסקי

בניית בתי עץ

יש הרבה שגם אם הטכנולוגיה מתקדמת במהירות שיא, עדיין יש איפשהו אהבה לבניות מעץ. כמובן שבניית בתים מעץ מתקדמת עם השנים וכלל לא דומה לבתי עץ של פעם. אבל יש משהו מאוד קסום בבניית בתים מעץ, לא כך? מין קסם כפרי, מיוחד אשר מתאים לא רק לצימרים, יחידות דיור, בתי נופש, אלא גם למשרדים קטנים שבא לנו לעשות בחצר, עסקים למיניהם ואפילו מחסנים. בתי עץ והקסם שלהם נבנים במהירות שיא בדרך כלל לעומת בנייה מבטון או כדומה, בגלל שאין כל כך תקן רשמי בארצנו הקטנטונת.

דמיינו את הקסם הזה של להיות בבית מעץ – איזה רוגע, בריזה של האוויר שנכנסים דרך כל חלונות הבית, רוגע שאופף אתכם והכי חשוב שלווה שכמותה לא הכרתם – אין ספק שבניית בתים מעץ הפכה להיות על המפה. תזכרו שכדאי לבחור באנשים מומחים אשר ידעו לבנות לכם בתי עץ מיוחדים וטובים שישמרו לשנים ארוכות. בתי עץ יכולים וכמובן שרצוי שיהיו מבודדים ולגמרי אטומים מפני נזקי מזג האוויר ולשם כך – כמובן נדאג לבנות לכם בתים מעץ מחומרים טובים שלא תחששו לרגע מפני רטיבות – מה שכן יכול להיגרם מבתים מבטון.

לרוב משתמשים בבידוד שהוא טרמי שהוא מעולה ושומר על טמפרטורה נעימה בבית, לכן מומלץ לבדוק שאכן משתמשים בבידוד תרמי. שימו לב שבוחרים בעצים טובים, קשים, חזקים שיש להם עמידות מפני נזקי אקלים, חרקים למיניהם ואפילו מזיקים – אל תתפשרו כאשר אתם עומדים מול בניית בית מעץ – עדיף לכם להשקיע ולא לחיות עם נזקים שיגיעו במהרה. זכרו עצים קשים ולא רכים!

ישנם עוד דברים שכדאי לדעת?

כשמדובר בבתי עץ מאוד קל לבצע שינויים מהותיים בבנייה לעומת בטון, שכן אם בא לכם לחלק חדרים אחרת, להוסיף עליית גג ועוד אפשר לעשות זאת אפילו לאחר שהבית נבנה, נשמע חלומי לא? עוד פלוס ענקי? אפשר להניע אותו ממקום למקום – הוא שלכם לתמיד! יותר טוב מזה לא תמצאו.

עברתם מקום? אתם צריכים שטח גדול יותר? נהדר, אפשר לפרק את בית העץ ולהרכיבו במקום אחר בקלי קלות!

כפי שציינו בניית בית מעץ זה דבר קסום וקלאסי אשר יכול לשמש אתכם בכל מה שתרצו ועולה על ראשכם – רק תדמיינו לרגע את ההרגשה שהבית יביא לכם, תעשו סקר שוק, תסתכלו על תמונות, תתרשמו – וצרו איתנו קשר – אין ספק שנוכל להגשים לכם חלום! יש לכם כבר בית מעץ אבל התרחבתם? רוצים להסב אותו לצימר? למשרד? או לא משנה למה – אנחנו פה. רק תגידו מה אתם רוצים ולמה אתם זקוקים!

בבתי עץ יש חופש בחירה אחר לחלוטין מבתי בטון, כך שבאמת אפשר לעשות כל כך הרבה דברים שכמעט קשה לדמיין את זה. ועל הדרך עוזרת לאקולוגיה בארץ, משפרים את איכות הסביבה שכן משתמשים רק בחומרים שקיימים בטבע!  יש עוד פלוסים, אל תלכו עדיין. חוששים מרעידת אדמה? אז אל – בתי עץ הרבה יותר עמידים מאשר בתים שנבנו מבטון או אבן, שכן יש להם הרבה יותר בטיחות. לא צריך לטפל בו בתכיפות ולרוב הוא לא נסדק כמעט לעולם.

לסיום נגיד דבר אחד פשוט, אל תתפשרו על אנשי מקצוע ייחודים ומקצועיים שיודעים לעבוד עם עץ – הגיע הזמן לגרום לחלום להתגשם, ובשביל זה אנחנו פה בשבילכם. חברת ״הום פור לייף״ – כי מגיע לכם.

דילוג לתוכן